Doc. dr Zagorka Markov

Doc. dr Zagorka Markov

jbk

Zvanje, ime i prezime: Doc. dr Zagorka Markov

Katedra: 

Email: zagorka.markov@gmail.com

 

Profesionalna karijera
  • od 2025. –  docent, uža naučna oblast Defektologija,Akademija za humani razvoj u Beogradu
  • 1999 – 2000. g. – stručni saradnik za predmet Кorektivni pedagoški rad i stručni saradnik za stručnu praksu studenata na Višoj školi za obrazovanje vasitača “Zora Кrdžalić Zaga” u Кikindi. Osnovne studije – smer za vaspitače predškolske dece.
  • 2001-2004.g. – predavač i stručni saradnik za predmet Кorektivni pedagoški rad i stručnu praksu studenta na Višoj školi za obrazovanje vaspitača “Zora Кrdžalić Zaga” u Кikindi. Osnovne studije – smer za vaspitače predškolske dece.
  • 2004-2007.g. – stručni saradnik za predmete Кorektivni pedagoški rad, Specijalna pedagogija, Metodika vaspitno-obrazovnog rada (vežbe) i stručna praksa studenta na Višoj školi za obrazovanje vaspitača “Zora Кrdžalić Zaga” u Кikindi. Osnovne studije – smer za vaspitače predškolske dece.
  • 2007-2009.g. – na Visokoj školi strukovnih studija za obrazovanje vaspitača bila je izabrana za predavača visoke škole za predmete Specijalna pedagogija, Inkluzivno vaspitanje i obrazovanje i Rad sa darovitom decom. Osnovne studije – smer za vaspitače predškolske dece.
  • g. – izabrana je u zvanje profesora visoke škole za specijalno edukacijsku i rehabiltacijsku grupu/defektološku grupu predmeta na Visokoj školi za obrazovanje vaspitača u Кikindi.
  • 2010 – 2019.g. predaje predmete Inkluzivno vaspitanje i obrazovanje i Priprema dece sa teškoćama u razvoju za polazak u školu, na Specijalilističkim studijama – Inkluzivni modul, na VŠSSOV.
  • 2019-2024.g. predaje na Master strukovnim studijama predmete: Praćenje i planiranje VOR-a za decu sa smetnjama u razvoju i Priprema dece sa smetnjama u razvoju za polazak u školu.
  • Pored smera za vaspitače u predškolskim ustanovama, predavala je na sledećim smerovima: a)vaspitač – pedagoški asistent, b)vaspitač za rad u jaslicama, zdravstvenim i socijalnim usanovama i  c) vaspitač za tradicionalne igre.
  • Na smeru vaspitač – pedagoški asistent je predavala predmet a) Rad sa decom iz marginalizovanih grupa i sa smetnjama u razoju i b) Izrada IOP-a.
  • Studentima na doškolavanju je predavala Specijalnu pedagogiju od 2007. do 2024.g.kao obavezan predmet, a Rad sa darovitom decom kao izborni predmet.
Obrazovanje
  • 2009 g. odbranila je doktorsku disertaciju na FASPER-u (Faklutet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/Defektološki fakultet), Univerzitet u Beogradu. Tema doktorske disertacije: Spremnost za polazak u školu dece sa hiperkinetskim sindromom.
  • 2000 g. odbranila je magistarsku tezu na FASPER-u (Faklutet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/Defektološki fakultet), Univerzitet u Beogradu. Tema magistarske teze: Uticaj programiranog fizičkog vežbanja na organizovanost psihomotorike lako mentalno retardiranih učenika specijalne škole.
  • 1997 g. završila je Pedagoški fakultet u Somboru (VII1),Univerzitet u Novom Sadu, sa prosečnom ocenom 9,54.
  • 1988.g. završila je Pedagošku akademiju (VI1)  sa prosečnom ocenom 8,32.
Profesionalne aktivnosti
  • Članica radne grupe za socijalnu politiku, Mental Health Europe, Brisel. (10/2018-10/2021)
  • Zamenica člana Radne grupe za izradu Predloga nacionalne strategije za sprečavanje i suzbijanje nasilja nad ženama u porodici i partnerskim odnosima (2020-2025), i Predloga akcionog plana za sprovođenje nacionalne strategije za sprečavanje i suzbijanje nasilja nad ženama u porodici i partnerskim odnosima (2020-2022) Beograd, Srbija.
Naučna interesovanja
  • Inkluzivno vaspitanje i obrazovanje dece predškolskog uzrasta (vršnjačka podrška, dodatna obrazovna podrška,celoživotno obrazovanje vaspitača i dr.).
  • Saradnja predškolske ustanove sa roditeljima/starateljima dece sa smetnjama u razvoju i marginalnih grupa.
  • Deca iz hraniteljskih porodica.
  • Vršnjačko nasilje (posebno sa gledišta dece posmatrača).
  • Rad sa darovitom decom.
Seminari

Od 2012.g. do 2024.g.bila je autor i realizator osam seminara i stručnih skupova  odobrenih od strane ZUOV-a i Školskog zavoda u Crnoj Gori. Seminari su bili namenjeni vaspitačima, nastavnicima i stručnim saradnicima.

Ostalo

Bila je član programskih odbora u organizaciji više naučnih i stručnih nacionalnih i međunarodnih  skupova. Bila je angažovana  kao recenzent u nacionalnim i međunarodnim časopisima. Recenzirala je više udžbenika, priručnika i drugih učila objavljenih u Srbiji i Crnoj Gori.

Reference (do 5 značajnih)
  • Kojić, M., Markov, Z. i Kojić Grandić, S. (2021). Child and adolescent anxiety in relation to the type of foster family. Ljetopis socijalnog rada, 28(2), 417-438. https://doi.org/10.3935/ljsr.v28i2.346      
  • Vasiljević-Prodanović, D., Krneta, Ž., & Markov, Z. (2023). Cooperation between preschool teachers and parents from the perspective of the developmental status of the child. International Journal of Disability, Development and Education, 70(5), 688–704. https://doi.org/10.1080/1034912X.2021.1916892
  • Kojić, M. B., Markov, Z. T., & Kojić Grandić, S. S. (2023). Perceptions of preschool teachers and parents about the role of children observers in peer violence. Specijalna edukacija i rehabilitacija, 22(1), 13-30. https://doi.org/10.5937/specedreh22-37740
  • Марков, З. (2020). Увод у специјалну педагогију. Кикинда: Висока школа струковних студија за образовање васпитача у Кикинди . УДК 379(035)       ИСБН 978-86-85625-48-0
  • Марков, З. (2020).Припрема деце са сметњама у развоју за полазак у школу. Кикинда: Висока школа струковних студија за образовање васпитача у Кикинди . УДК 373.2-053.2-056.26/36(035)       ИСБН  978-86-85625-49-7
Scroll to Top