PRIJAVA, POČETAK REALIZACIJE, CENA, KONTAKT
Datum do kada traje upis:
Početak programa:
Cena: 95.000,00 RSD (školarina + administrativni troškovi) po osobi po programu
Predavači:
- Neda Milošević
- Gordana Čolić
- Saša Stepanović
Kontakt:
neda.milosevic@ahr.edu.rs
PRIJAVNI FORMULAR
PREGLED
Razvoj fonoloških veština kod dece ima ključnu ulogu u procesu učenja čitanja, te je znanje o fonološkom razvoju od suštinskog značaja za podršku ove važne jezičke veštine. Efikasnost čitanja ima dalekosežan uticaj na obrazovanje, s obzirom da deca koja dobro čitaju često postižu i više nivoe znanja. Stoga je neophodno razumevanje procesa ranog razvoja čitalačkih sposobnosti. Kako se jezičke sposobnosti intenzivno razvijaju pre samog procesa učenja čitanja i pisanja, uvođenje stimulativnih jezičkih programa u predškolsko obrazovanje može biti ključno za dalji razvoj jezičke strukture i prevenciju eventualnih smetnji u čitanju i pisanju (Milošević, 2017).
Određeni izazovi i pitanja proizlaze iz debata o tome da li vaspitač treba ili ne treba da uključuje decu u proces opismenjavanja tokom sprovođenja pripremnog predškolskog programa. Rešenje ovih dilema leži u usklađivanju programa između predškolskog i osnovnoškolskog obrazovanja, fokusirajući se posebno na razvoj fonoloških, predčitačkih i predpisačkih veština. Važno je postići sinergiju između ova dva nivoa obrazovanja kako bi se obezbedila adekvatna priprema dece za obrazovni sistem.
DETALJI PROGRAMA
R.Br. | Naziv predmeta | Polje | Semestar | ЕSPB | |
1. | RAZVOJ JEZIKA | Društv.-humanist. | 1 | 5 | |
2. | UVOD U FONOLOŠKE SPOSOBNOSTI | Društv.-humanist. | 1 | 5 | |
3. | RAZVOJ PREDVEŠTINA ČITANJA I PISANJA | Društv.-humanist. | 1 | 7 | |
4. | RANA DETEKCIJA DISLEKSIJE – FONOLOŠKI TRENING | Društv.-humanist. | 1 | 7 | |
5. | Stručna praksa | Društv.-humanist. | 1 | 6 | |
Ukupno ESPB -30- |
CILJEVI PROGRAMA
– Sticanje specifičnih i funkcionalno povezanih znanja i veština kako bi se polaznici osposobili za obavljanje poslova rane detekcije poremećaja čitanja i pisanja.
– Sticanje užih i funkcionalno povezanih znanja i veština iz oblasti logopedije, psiholingvistike i pedagogije.
Ova stručnost omogućava polaznicima da budu osposobljeni za konkretni posao pružanja usluga i programa u domenu vaspitanja i obrazovanja.
Po završetku kratkog programa (KP) studija Podsticanje razvoja predveština čitanja i pisanja – Prevencija disleksije, polaznici će imati sledeće kompetencije:
– Posedovaće uska i funkcionalno povezana znanja i veštine potrebne za samostalno sprovođenje procene predveština čitanja i pisanja, koristeći savremene instrumente za procenu predveština čitanja i pisanja, kao i primenjujući sistematske intervencije u radu sa decom.
– Biće osposobljeni za rad sa decom tipičnih jezičkih sposobnosti, kao i sa decom koja pokazuju specifične jezičke smetnje i poremećaje.
– Primeniće praktične veštine u sistematskom intervenisanju i biti sposobni za učešće u timskom radu.
– Polaznici KP studija će razviti sposobnosti identifikacije smetnji u predveštinama čitanja i pisanja, preveniranja/otklanjanja smetnji i problema u predveštinama čitanja i pisanja, te kritički i konstruktivno evaluirati proces i rad.
Opis posla za koji se pripremaju polaznici:
– Obučenost za procenu predčitačkih i predpisačkih sposobnosti.
– Praćenje i evaluacija predčitačkih i predpisačkih sposobnosti dece predškolskog uzrasta.
– Praćenje razvoja predčitačkih i predpisačkih veština.
– Detekcija i prevencija poremećaja čitanja i pisanja.
– Izrada programa treninga fonoloških sposobnosti.
– Izrada individualnih planova rada sa decom sa smetnjama u razvoju predčitačkih i predpisačkih veština.
– Sprovođenje istraživanja u oblasti razvoja sposobnosti neophodnih za učenje čitanja i pisanja.
– Učestvovanje u radu tima gde se razmatraju slučajevi i daju povratne informacije.
– Edukacija roditelja/staratelja i vaspitača o individualnom planu oporavka, koji se periodično ažurira, kako bi odražavao pravi cilj podrške.
KOME JE PROGRAM NAMENJEN?
– Logopedima
– Vaspitačima
– Učiteljima
– Psiholozima
– Specijalnim edukatorima i rehabilitatorima
– Okupacionim terapeutima