Podsticanje razvoja predveština čitanja i pisanja

PRIJAVA, POČETAK REALIZACIJE, CENA, KONTAKT

Datum do kada traje upis:

Početak programa: 

Cena: 95.000,00 RSD (školarina + administrativni troškovi) po osobi po programu

Predavači:

  • Neda Milošević
  • Gordana Čolić
  • Saša Stepanović

Kontakt:

neda.milosevic@ahr.edu.rs

PRIJAVNI FORMULAR

    Ime i prezime

    Email

    Telefon

    Radno mesto

    Prethodno završene studije



    This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

    PREGLED

    Razvoj fonoloških veština kod dece ima ključnu ulogu u procesu učenja čitanja, te je znanje o fonološkom razvoju od suštinskog značaja za podršku ove važne jezičke veštine. Efikasnost čitanja ima dalekosežan uticaj na obrazovanje, s obzirom da deca koja dobro čitaju često postižu i više nivoe znanja. Stoga je neophodno razumevanje procesa ranog razvoja čitalačkih sposobnosti. Kako se jezičke sposobnosti intenzivno razvijaju pre samog procesa učenja čitanja i pisanja, uvođenje stimulativnih jezičkih programa u predškolsko obrazovanje može biti ključno za dalji razvoj jezičke strukture i prevenciju eventualnih smetnji u čitanju i pisanju (Milošević, 2017).

    Određeni izazovi i pitanja proizlaze iz debata o tome da li vaspitač treba ili ne treba da uključuje decu u proces opismenjavanja tokom sprovođenja pripremnog predškolskog programa. Rešenje ovih dilema leži u usklađivanju programa između predškolskog i osnovnoškolskog obrazovanja, fokusirajući se posebno na razvoj fonoloških, predčitačkih i predpisačkih veština. Važno je postići sinergiju između ova dva nivoa obrazovanja kako bi se obezbedila adekvatna priprema dece za obrazovni sistem.

    DETALJI PROGRAMA

    R.Br.Naziv predmetaPoljeSemestarЕSPB
    1.        RAZVOJ JEZIKADruštv.-humanist.15
    2.        UVOD U FONOLOŠKE SPOSOBNOSTIDruštv.-humanist.15
    3.        RAZVOJ PREDVEŠTINA ČITANJA I PISANJADruštv.-humanist.17
    4.        RANA DETEKCIJA DISLEKSIJE – FONOLOŠKI TRENINGDruštv.-humanist.17
    5.        Stručna praksaDruštv.-humanist.16
    Ukupno ESPB                                                                                                                                          -30-

    CILJEVI PROGRAMA

    – Sticanje specifičnih i funkcionalno povezanih znanja i veština kako bi se polaznici osposobili za obavljanje poslova rane detekcije poremećaja čitanja i pisanja.

    – Sticanje užih i funkcionalno povezanih znanja i veština iz oblasti logopedije, psiholingvistike i pedagogije.

    Ova stručnost omogućava polaznicima da budu osposobljeni za konkretni posao pružanja usluga i programa u domenu vaspitanja i obrazovanja.

    Po završetku kratkog programa (KP) studija Podsticanje razvoja predveština čitanja i pisanja – Prevencija disleksije, polaznici će imati sledeće kompetencije:

    – Posedovaće uska i funkcionalno povezana znanja i veštine potrebne za samostalno sprovođenje procene predveština čitanja i pisanja, koristeći savremene instrumente za procenu predveština čitanja i pisanja, kao i primenjujući sistematske intervencije u radu sa decom.

    – Biće osposobljeni za rad sa decom tipičnih jezičkih sposobnosti, kao i sa decom koja pokazuju specifične jezičke smetnje i poremećaje.

    – Primeniće praktične veštine u sistematskom intervenisanju i biti sposobni za učešće u timskom radu.

    – Polaznici KP studija će razviti sposobnosti identifikacije smetnji u predveštinama čitanja i pisanja, preveniranja/otklanjanja smetnji i problema u predveštinama čitanja i pisanja, te kritički i konstruktivno evaluirati proces i rad.

    Opis posla za koji se pripremaju polaznici:

    – Obučenost za procenu predčitačkih i predpisačkih sposobnosti.

    – Praćenje i evaluacija predčitačkih i predpisačkih sposobnosti dece predškolskog uzrasta.

    – Praćenje razvoja predčitačkih i predpisačkih veština.

    – Detekcija i prevencija poremećaja čitanja i pisanja.

    – Izrada programa treninga fonoloških sposobnosti.

    – Izrada individualnih planova rada sa decom sa smetnjama u razvoju predčitačkih i predpisačkih veština.

    – Sprovođenje istraživanja u oblasti razvoja sposobnosti neophodnih za učenje čitanja i pisanja.

    – Učestvovanje u radu tima gde se razmatraju slučajevi i daju povratne informacije.

    – Edukacija roditelja/staratelja i vaspitača o individualnom planu oporavka, koji se periodično ažurira, kako bi odražavao pravi cilj podrške.

    KOME JE PROGRAM NAMENJEN?

    – Logopedima

    – Vaspitačima

    – Učiteljima

    – Psiholozima

    – Specijalnim edukatorima i rehabilitatorima

    – Okupacionim terapeutima

    Scroll to Top