Doc. dr Maša Đurišić
Zvanje, ime i prezime: Doc. dr Maša Đurišić
Katedra: Šef katedre za obrazovanje vaspitača
masa.djurisic@ahr.edu.rs
Profesionalna karijera
- 2021 godine – docent Visoke škole socijalnog rada u Beogradu
- 2010-2021. godine – profesor razredne nastave u OŠ „Veselin Maslešaˮ u Beogradu
Obrazovanje
- 2020. godine doktorirala na Fakultetu za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju Univerziteta u Beogradu (tema: Povezanost školske klime i problema u ponašanju kod učenika mlađih razreda osnovne škole) i stekla zvanje Doktor defektoloških nauka
- 2011. godine odbranila master rad na Učiteljskom fakultetu Univerziteta u Beogradu (tema: Uloga Interneta u permanentnom usavršavanju učitelja) i stekla zvanje Master učitelj
- 2010. godine diplomirala na Učiteljskom fakultetu Univerziteta u Beogradu i stekla zvanje Profesor razredne nastave
Profesionalne aktivnosti
- Izvršni urednik časopisa „Paradigmaˮ, 2022. godine
- Član redakcije elektronske revije „Prosvetionikˮ, 2021. godine
- Angažovana je od strane Zavoda za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja kao stručno lice koje je učestvovalo u postupku davanja stručne ocene kvaliteta rukopisa udžbenika (2018/2019; 2020/2021; 2021/2022; 2022/2023)
- Angažovana je kao spoljni saradnik Zavoda za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja (2019/2020; 2020/2021; 2021/2022; 2022/2023)
- Autor je i realizator nekoliko odobrenih programa stalnog stručnog usavršavanja nastavnika, vaspitača i stručnih saradnika (Problemi u ponašanju učenika u školskom okruženju, Učenje socijalnih i emocionalnih veština u školi, Uspešna saradnja porodice i škole putem roditeljske uključenosti u dečje obrazovanje, Podrška socijalnoj dobrobiti deteta kroz razvijanje socijalnih veština u okviru Osnova programa Godine uzleta, Školski časopis kao instrument za jačanja vaspitne uloge škole i etosa)
- Član redakcije „Leksikon stvaralaca u preduniverzitetskom obrazovanju”, 2019. godine
- Angažovana je kao autor na izradi studije „Pokretači i determinante nasilja nad decom u Srbiji“, Udruženje građana SeConS-grupa za razvojnu inicijativu i UNICEF, 2016. godine
- Učestvovala je u realizaciji projekta „Podrška roditeljima dece sa teškoćama u učenju i ponašanju u procesu inkluzije”, odobrenom od strane Ministarstva prosvete i nauke Republike Srbije, 2012. godine
Naučna interesovanja
- Teorijski i metodski pristupi u prevenciji i tretmanu poremećaja ponašanja
- Inkluzivno obrazovanje
- Planiranje, programiranje, ostvarivanje i vrednovanje obrazovno-vaspitnog rada
Kursevi
- Evaluacija znanja i obrazovnih ishoda
- Okupaciona terapija u školskom okruženju
- Okupaciona terapija – praksa 1 i 2
- Kreiranje pozitivne klime u ustanovi
- Prevencija poremećaja ponašanja dece
- Metodika rada sa decom sa smetnjama i poremećajima u razvoju
Ostalo
- Član Društva defektologa Srbije
Reference (do 5 značajnih)
- Đurišić, M., Bunijevac M., Duhanaj, N. (2023). The Relationship of School Climate and Parental Involvement in Children’s Education: A Research Review. Društvene i humanističke studije DHS, 1 (22), 269−280.
- Đurišić, M., i Duhanaj, N. (2023). Uključenost roditelja u život i rad škole. Istraživanja u pedagogiji, 13 (1), 79−87.
- Đurišić, M., i Žunić Pavlović, V. (2021). Školska klima i adaptivne karakteristike učenika mlađih razreda osnovne škole. Specijalna edukacija i rehabilitacija, 20 (2), 93−108.
- Đurišić, M. (2019). Školska klima: procena i unapređivanje. Zbornik Matice srpske za društvene nauke, 172 (4), 507−515.
- Đurišić, (2018). Podrška učenicima sa emocionalnim i bihevioralnim poremećajima u obrazovno-vaspitnom sistemu. U M. Šćepanović (Ur.), Obrazovanje dece i učenika u inkluzivnim uslovima (str. 244−254). Društvo defektologa Vojvodine.
- Đurišić, M., i Bunijevac M. (2017). Parental Involvement as a Important Factor for Successful Education. Center for Educational Policy Studies Journal, 7 (3), 135–153.